Українцям
почали надходити повідомлення, нібито, від «ПриватБанку», в яких клієнтам
обіцяють виплатити грошову допомогу. Про це повідомила на своїй сторінці у
соціальній мережі Анжела Дзинзюра, прессекретарка «ПриватБанку». Вона зазначила,
що інформацію про такий вид шахрайства їй повідомили журналісти.
– У зв’язку з поширенням COVID-19 даємо кожному користувачу по 800 гривень, які не потрібно повертати, а є державною допомогою за указом Президента, – йдеться у тексті короткого повідомлення, яке надходить користувачам.
Якщо людина погоджується на «отримання допомоги», їй
надходять інше повідомлення, в якому просять уточнити номер карти, термін дії
та СVV-код.
– Розголошення номеру картки, терміну дії та CVV-коду – це ключ до вашого карткового рахунку, який Ви добровільно даєте в руки шахраям. Пам’ятайте, в жодному разі нікому не можна розголошувати паролі (SMS-повідомлення), які приходять на телефон з банку, навіть якщо з іншого боку слухавки будуть наполягати/залякувати блокуванням рахунків/попереджати про нібито намагання сторонніх осіб зламати Ваш рахунок/вкрасти Ваші кошти тощо. Співробітники банків ніколи не запитують персональні дані, – наголосила Анжела Дзинзюра.
Фахівчиня говорить, що попри всі попередження люди продовжують
потрапляти на гачок до шахраїв, адже вірять в якісь подарунки, грошові виплати
тощо:
– Якщо вам дуже хочеться виграти щось, чи вам дуже потрібні кошти, обіцяні в повідомленні, перетелефонуйте на номер банку або зв’яжіться з фахівцями фінустанови будь-яким зручним способом: по телефону, безпосередньо у відділенні чи через онлайн-чат. Уточніть, чи є така акція і роздача подарунків. Безкоштовні подарунки зазвичай лише в мишоловках. Зауважую, «ПриватБанк» не проводить ніяких розіграшів, призових опитувань по телефону, невідомих сайтів чи у соцмережах. Всі наші акції ми проводимо виключно на офіційному сайті «ПриватБанку» та сайтах міжнародних платіжних систем, з якими ми співпрацюємо.
Анжела Дзинзюра радить, що кожного користувача має насторожити
запитання про персональні дані. Після першого ж запитання про номер картки,
термін її дії чи СVV-код потрібно класти трубку і передзвонювати до банку. Так
само люди іноді диктують коди, які їм приходять від банку в SMS-повідомленнях.
Ще один вид шахрайства: дзвінок нібито з служби безпеки банку з
повідомленням про спробу зняти кошти з рахунку. Клієнт намагається зберегти
свої кошти, починає хвилюватися і мимоволі розповідає конфіденційну інформацію.
Шахраї застають людей зненацька і не дають подумати.
Що робити, якщо став жертвою шахраїв
У «ПриватБанку» радять, якщо ви поклали слухавку і зрозуміли, що
потрапили на гачок шахраїв, відразу зв’язуватися з банком будь-яким зручним
способом, щоб заблокувати картку:
– Якщо оперативно звернутися в банк і ці кошти ще не встигли шахраї зняти, то банк може заблокувати ці операції і якщо вони не вийшли з банківської системи, той повернути кошти. Але все це треба робити дуже швидко. Треба розуміти, що шахраї розумні і щоразу вигадають нові способи обікрасти людей. Зазвичай, гроші виводяться з країни.
Анжела Дзинзюра наголошує, що банківські співробітники ніколи не
запитують персональні дані.
Джерело:
0 Коментарів:
Дописати коментар