Як об’єднаним громадам налагодити урядування
без корупції – саме про це говорили під час онлайн-конференції “Як захистити
громаду від корупції?”.
Юлія Ткачук, експертка антикорупційного компоненту програми
USAID DOBRE:
«Коли на початку реформи ми починали роботу з громадами, дуже
часто чули думку, що разом із децентралізацією децентралізується і корупція.
Адже громади отримували більше ресурсів і більше повноважень ними
розпоряджатися. І багато хто очікував, що керівництво громад не втримається від
недоброчесних практик, які поширені на регіональному та національному рівнях.
Традиція та відсутність процедур працювали проти нас, – розповіла Юлія Ткачук.
– Ми вирішили зробити ставку не на людей і не на традиції, а на процедури. І
перш за все захистити систему прийняття рішень: не працювати над пошуком
винних, а створювати запобіжники, які нівелюють людський фактор та роблять
процес прийняття рішень прозорим і доброчесним. Такі нові місцеві політики ми і
називаємо антикорупційними інструментами. Кожна громада проаналізувала свої
корупційні ризики і вибрала по два антикорупційні інструменти, які для неї були
найбільш релевантними. У такому режимі ми працювали три роки і на початок 2020
року маємо такі результати: понад 60% регулярно громад використовують свої
інструменти, 30% – запровадили додаткові інструменти до тих двох. Також 91% ОТГ
виконують комплексні антикорупційні програми, які вони для себе прийняли».
Анатолій Бойко, координатор Громадського Партнерства «За
прозорі місцеві бюджети!»:
«Для того, щоб наші практики продовжували працювати, ми разом із
програмою USAID DOBRE підготували посібник. У ньому акумульовано весь наш
доробок. Але це не книжка про те, як ми багато зробили – а це практичний
посібник для будь-якої громади, яка хоче запровадити у себе антикорупційні
інструменти. І це не просто теорія і досвід інших країн, а це досвід
впровадження антикорупційних інструментів українцями в українських громадах.
Тобто це те, що справді працює в Україні. У посібнику викладено, які антикорупційні
інструменти підходять громадам, який загальний алгоритм впровадження, а також
детальний розбір кожного антикорупційного інструменту».
Руслан Шафранович, голова Іванівської
ОТГ, Тернопільська область
«Коли ми ознайомились з інструментами, то обрали той, який,
здавалось, найпростіше впровадити – запобігання та врегулювання конфлікту
інтересів. Ми думали, що у нас депутати і так знають, що не треба голосувати за
спірні питання, які стосуються їхніх зацікавленостей та інтересів. Вперше ми
прийняли це положення 19 листопада 2017, потім продовжили його дію, і цьогоріч
плануємо зробити це ще раз, адже це дієвий інструмент для захисту наших
депутатів від помилок і для захисту мешканців від елементів корупції, які
можуть виникнути внаслідок конфлікту інтересів. Як він захищає депутатів?
Звісно, в процесі голосувань на сесії рано чи пізно виникає таке рішення, де є
конфлікт інтересів. Для нашої маленької сільської громади це в першу чергу
земельні питання. І з часу прийняття положення ми зафіксували приблизно три десятки
фактів запобігання конфлікту інтересів».
Сергій Деркач, Керівник Департаменту
запобігання та виявлення корупції Національного агентства з питань запобігання
корупції
«Я вражений, наскільки громади зараз грунтовно підходять до
антикорупційної роботи, ми тільки починаємо тісніше працювати з органами
місцевого самоврядування, але я впевнений, що ця робота буде налагоджена в
найближчий час. Ми вітаємо абсолютно всі якісні ініціативи щодо інструментів і
взагалі будь-яких напрямків з поширення доброчесності і запобігання корупції в
цілому. НАЗК абсолютно відкрите до діалогу, і ми точно будемо працювати над
наданням методичних рекомендацій, навчання, допомоги в цих напрямках».
Під час події також презентували посібник, у якому описані практики
громад у запровадженні антикорупційних інструментів у рамках програми USAID
DOBRE, повідомляють у пресцентрі ініціативи “Децентралізація“.
Завантажити посібник.
Джерело: https://np.pl.ua/
0 Коментарів:
Дописати коментар